7. A gdyby tak uczyć się matematyki…? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz jest przeznaczony do pracy indywidualnej i pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: wyszukuje i analizuje informacje na temat zawodów, rozpoznaje własne zasoby, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny: Rozpoznawanie swoich zasobów związanych z umiejętnościami matematycznymi.Cele szczegółowe:Uczeń:
potrafi określić umiejętności matematyczne, które są przydatne w pracy zawodowej,
potrafi wskazać zawody, w których umiejętności matematyczne są niezbędne,
potrafi określić, jakie motywatory wpływają na jego rozwój umiejętności matematycznych.
Metody pracy:
praca indywidualna,
praca w grupach,
dyskusja,
prezentacja na forum (również w nauczaniu zdalnym).
Środki dydaktyczne:
projektor,
rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej z 7 sierpnia 2014 . w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania,
Jakiej dziedziny „tyka” matematyka? (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
charakterystyka grup wielkich (do wyświetlenia),
Powody, dla których lubię/mógłbym polubić matematykę (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia),
dostęp do komputera (dla każdej grupy).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.