• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Autorefleksja ucznia jako narzędzie rozwoju osobistego

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 26 lutego 2024
Autorefleksja ucznia jako narzędzie rozwoju osobistego

Autorefleksja polegająca na świadomym analizowaniu swoich emocji, doświadczeń i zachowań stanowi niezastąpione narzędzie w edukacji i samodoskonaleniu młodych ludzi. Umożliwia rzeczową ewaluację postępowań i postaw. Dzięki zdolności do podejmowania autorefleksji uczniowie mogą lepiej zrozumieć samych siebie oraz swoje motywacje, reakcje i wybory. Doskonalenie umiejętności autorefleksji w szkołach jest zatem nie tylko sposobem na podniesienie wyników nauczania, lecz równieżśrodkiem wspomagającym rozwój osobisty uczniów. W świecie, który stale ewoluuje i stawia nowe wyzwania, zdolność ta staje się cenną kompetencją. Wspiera adaptację do nowych sytuacji, podejmowanie wyborów i budowanie mocnych podstaw przyszłego życia zawodowego i prywatnego.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak autorefleksja wpływa na j rozwój emocjonalno-społeczny ucznia i jakie są tego korzyści?
  • Jakie znaczenie ma autorefleksja w procesie edukacyjnym i jak wpływa na wyniki nauczania?
  • W jaki sposób nauczyciele mogą wspierać rozwój zdolności do autorefleksji u uczniów?
  • Jakie metody i techniki zastosować do pobudzania autorefleksji u dzieci i młodzieży?
  • Jakie wyzwania mogą pojawić się przy wdrażaniu praktyk autorefleksji i jak nauczyciele mogą im zaradzić?

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.

Aktualnie przeglądasz

Marzec 2024 - Nr 55
Doradztwo zawodowe 55