- WSZYSTKIE
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
Poszerzanie horyzontów – jak wyjść ze schematycznego myślenia i spojrzeć szerzej na swoją przyszłość. Scenariusz zajęć Klasy VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje własne ograniczenia jako wyzwania w odniesieniu do planów edukacyjno-zawodowych; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozwijanie umiejętności elastycznego, otwartego myślenia w kontekście planowania własnej przyszłości i doskonalenie umiejętności analizy przekonań i zastępowania schematów bardziej wspierającymi myślami.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie, czym jest schematyczne myślenie i jakie niesie ograniczenia,
- potrafi przekształcić negatywne przekonania w bardziej wspierające,
- rozwija postawę otwartości, kreatywności i ciekawości świata.
Metody pracy:
- rozmowa kierowana,
- praca w grupach.
Środki dydaktyczne:
- kartki A4 – dla każdej grupy.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Grudzień 2025 - Nr 76


/WiedzaiPraktyka
/wip