- WSZYSTKIE
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
Jak radzić sobie z porażką na drodze do celu? Budowanie odporności psychicznej i pozytywnego podejścia do trudności. Scenariusz zajęć Klasy VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje własne ograniczenia jako wyzwania w odniesieniu do planów edukacyjno-zawodowych; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i świadomego wykorzystywania emocji, które pomagają przejść przez trudne sytuacje.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi zmienić niewspierający sposób myślenia na wspierający i pozytywny – dostrzega, że porażka może być wyzwaniem, lekcją lub szansą na rozwój,
- kształtuje odporność psychiczną i pozytywne podejście w obliczu niepowodzeń,
- doskonali umiejętności planowania działań i poszukiwania alternatywnych rozwiązań (tzw. plan B).
- rozumie, że porażka jest częścią procesu uczenia się,
- potrafi nazwać emocje towarzyszące trudnościom,
- potrafi odczytać informacje, jakie niosą emocje (co chcą „powiedzieć”),
- wie, jak reagować w sytuacji niepowodzenia i jak opracować plan działania,
- dostrzega wartość wytrwałości i elastyczności w osiąganiu celów.
Metody pracy:
- dyskusja,
- miniwykład,
- praca w parach i w grupie.
Środki dydaktyczne:
- tablica i pisaki,
- Materiał pomocniczy dla nauczyciela (załącznik nr 1).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Grudzień 2025 - Nr 76


/WiedzaiPraktyka
/wip