- WSZYSTKIE
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
„Jak cię widzą, tak cię piszą”. A jak Ty widzisz siebie? – pierwszy krok do autorefleksji. Scenariusz zajęć Klasy IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń określa własne zainteresowania i uzdolnienia oraz kompetencje oraz podejmuje działania w sytuacjach zadaniowych i ocenia swoje działania, formułując wnioski na przyszłość; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozwijanie umiejętności poznawania i rozumienia siebie poprzez refleksję nad tym, jak widzimy siebie i jak widzą nas inni.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zastanawia się nad własnymi cechami, mocnymi stronami i obszarami do rozwoju,
- porównuje sposób postrzegania siebie z opinią innych osób.
Metody pracy:
- opowiadanie z pogadanką i dyskusją,
- praca indywidualna na tle grupy,
- metoda plakatowa.
Środki dydaktyczne:
- Opowiadanie „Autoportret” (załącznik nr 1),
- kartka A4 i długopis – dla każdego ucznia,
- Pytania do ćwiczenia „Kim jestem?” (załącznik nr 2),
- miękka piłka.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Grudzień 2025 - Nr 76


/WiedzaiPraktyka
/wip