- WSZYSTKIE
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
Emocje na egzaminie ósmoklasisty – jak się przygotować do ich przeżycia? Scenariusz zajęć dla uczniów klasy VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych oraz określa własną hierarchię wartości i potrzeb; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- poznanie sposobów radzenia sobie z emocjami w sytuacji egzaminacyjnej, aby świadomie przygotować się do egzaminu ósmoklasisty.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi rozpoznać emocje towarzyszące stresującym sytuacjom na przykładzie egzaminu,
- uświadamia sobie, że emocje mogą wspierać lub utrudniać działanie,
- poznaje techniki radzenia sobie z napięciem emocjonalnym,
- kształtuje umiejętności autorefleksji, samooceny i planowania działań.
Metody pracy:
- burza mózgów,
- praca zespołowa,
- praca w parach,
- miniwykład z elementami dyskusji,
- praca indywidualna – ćwiczenia relaksacyjne.
Środki dydaktyczne:
- flipchart i pisaki,
- karteczki samoprzylepne,
- pudełko lub koszyk,
- Emocje na egzaminie ósmoklasisty – co mogę zrobić? (załącznik nr 1) – dla każdej pary.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Listopad 2025 - Nr 75


/WiedzaiPraktyka
/wip