• WSZYSTKIE
  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021

Ekstrawertyk, introwertyk, ambiwertyk – style funkcjonowania a wybór szkoły i zawodu. Scenariusz zajęć z rodzicami uczniów klas VII–VIII

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 28 października 2025

Cel główny:

  • zwiększenie świadomości rodziców na temat wpływu stylu funkcjonowania (ekstrawertyzm, introwertyzm, ambiwertyzm) na wybory edukacyjne i zawodowe.

Cele szczegółowe:

  • poznanie i zrozumienie kluczowych pojęć: ekstrawertyzm, introwertyzm i ambiwertyzm,
  • zdolność do identyfikacji dominującego stylu funkcjonowania u własnego dziecka,
  • wiązanie stylu funkcjonowania z predyspozycjami do konkretnych wyborów edukacyjnych i zawodowych.

Metody pracy:

  • praca indywidualna,
  • miniwykład,
  • praca w grupach,
  • case study w małych grupach.

Środki dydaktyczne:

  • Który styl działania jest najbliższy mojemu dziecku? (załącznik nr 1) – dla każdego rodzica,
  • kartka i długopis – dla każdego rodzica,
  • Case study do pracy w grupach (załącznik nr 2).

Przewidywany czas realizacji: 60 min.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej, certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi, menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Integracja sensoryczna. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Szkoleniowiec.
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Listopad 2025 - Nr 75
75