- WSZYSTKIE
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
Lubię, umiem, chcę… Moje IKIGAI. Jak wykorzystać wiedzę o sobie do planowania przyszłości zawodowej? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- odkrycie indywidualnego potencjału uczniów na podstawie koncepcji IKIGAI i wykorzystanie sztucznej inteligencji do zaplanowania własnej ścieżki zawodowej.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozpoznaje swoje zainteresowania, umiejętności i możliwości zawodowe,
- analizuje koncepcję IKIGAI jako narzędzie wspierające w planowaniu przyszłości,
- tworzy swój profil zawodowy przy wsparciu AI,
- rozwija refleksję nad możliwymi ścieżkami kariery zawodowej.
Metody pracy:
- burza mózgów,
- dyskusja kierowana,
- praca indywidualna i w parach,
- autorefleksja,
- praca z AI.
Środki dydaktyczne:
- Moje IKIGAI (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia,
- tablica multimedialna,
- narzędzie AI (np. ChatGPT),
- smartfony lub komputery,
- arkusze A4.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Wrzesień 2025 - Nr 73
