- WSZYSTKIE
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
Pracoholizm. Konsekwencja braku równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych oraz określa własną hierarchię wartości i potrzeb; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uczeń określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych oraz dokonuje oceny własnej hierarchii wartości i potrzeb w kontekście znaczenia pracy w życiu człowieka.
Cele szczegółowe, uczeń:
- poznaje znaczenie pojęć pracoholizm i work-life balance,
- potrafi rozpoznać przyczyny i skutki nadmiernego zaangażowania w pracę zawodową,
- potrafi dostrzec symptomy pracoholizmu i podaje propozycje działań profilaktycznych,
- kształtuje postawę zrównoważonego dbania o swoje życie prywatne i zawodowe.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja,
- burza mózgów,
- praca zespołowa,
- analiza przypadku (case study).
Środki dydaktyczne:
- Historia Kasi i Adama (załącznik nr 1) – dla każdej z grup,
- karteczki samoprzylepne,
- arkusz typu flipchart.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Aktualnie przeglądasz
Sierpień 2025 - Nr 72
