- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
„Zmiana zaczyna się wtedy, gdy kończy się komfort” – wyjście ze strefy komfortu. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe); załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uczeń określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie znaczenie pojęcia „strefa komfortu”,
- rozumie korzyści płynące z wychodzenia ze strefy komfortu,
- doskonali umiejętność podejmowania wyzwań i odkrywania nowych możliwości swojego rozwoju.
Metody pracy:
- praca zespołowa,
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- dyskusja,
- rozmowa kierowana.
Środki dydaktyczne:
- flipchart i pisaki,
- kartki A4,
- Zbiór inspirujących cytatów o wychodzeniu ze strefy komfortu (załącznik nr 1).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Październik 2024 - Nr 62