- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
Konformista czy nonkonformista – miejsce pracy dla mnie komfortowe. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie rozpoznawania własnych preferencji, możliwości i ograniczeń związanych z różnymi stylami pracy oraz wykorzystanie tej wiedzy w planowaniu ścieżkiedukacyjno-zawodowej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie pojęcia i identyfikuje cechy konformizmu i nonkonformizmu w kontekście środowiska pracy,
- analizuje zalety i wady różnych stylów pracy,
- interpretuje ogłoszenia o pracę pod kątem preferowanego stylu pracy,
- rozwija umiejętność kreatywnego myślenia w projektowaniu środowiska pracy.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- scenki sytuacyjne (role-play),
- praca w parach,
- praca w grupach.
Środki dydaktyczne:
- kartka i długopis – dla każdego ucznia,
- Różne style pracy – scenki sytuacyjne (role-play) (załącznik nr 1),
- Analiza ogłoszeń o pracę (załącznik nr 2),
- kartka i długopis bądź kartka A4 i narzędzia do pisania (w tym mazaki) – dla każdej grupy.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Październik 2024 - Nr 62