• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Konformista czy nonkonformista – miejsce pracy dla mnie komfortowe. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 26 września 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny:

  • rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie rozpoznawania własnych preferencji, możliwości i ograniczeń związanych z różnymi stylami pracy oraz wykorzystanie tej wiedzy w planowaniu ścieżkiedukacyjno-zawodowej.

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • rozumie pojęcia i identyfikuje cechy konformizmu i nonkonformizmu w kontekście środowiska pracy,
  • analizuje zalety i wady różnych stylów pracy,
  • interpretuje ogłoszenia o pracę pod kątem preferowanego stylu pracy,
  • rozwija umiejętność kreatywnego myślenia w projektowaniu środowiska pracy.

Metody pracy:

  • praca indywidualna,
  • scenki sytuacyjne (role-play),
  • praca w parach,
  • praca w grupach.

Środki dydaktyczne:

  • kartka i długopis – dla każdego ucznia,
  • Różne style pracy – scenki sytuacyjne (role-play) (załącznik nr 1),
  • Analiza ogłoszeń o pracę (załącznik nr 2),
  • kartka i długopis bądź kartka A4 i narzędzia do pisania (w tym mazaki) – dla każdej grupy.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Październik 2024 - Nr 62
DQ