Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń podaje czynniki wpływające na wybory zawodowe oraz opisuje, czym jest praca i jakie ma znaczenie w życiu człowieka; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uczeń poznaje pojęcie dobrostanu pracownika oraz czynniki, które wpływają na jego jakość.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozumie, czym jest dobrostan pracownika,
- potrafi wymienić elementy wpływające na dobrostan pracownika,
- kształtuje umiejętności dbania o swój przyszły dobrostan w pracy.
Metody pracy:
- rozmowa kierowana,
- burza mózgów,
- dyskusja,
- praca grupowa,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- flipchart i pisaki,
- arkusze papieru,
- przybory do malowania (mazaki, kredki, flamastry itp.),
- kartki samoprzylepne.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.