Złodzieje czasu – jak zarządzać sobą w czasie dla efektywnego planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej?
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń ustala swoje cele, zadania i działania w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć Szkoły ponadpodstawowe
Cele główne:
- identyfikacja osobistych „złodziei czasu”,
- zrozumienie wpływu zarządzania sobą w czasie na osiąganie celów edukacyjnych i zawodowych.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozwija umiejętności planowania i priorytetyzacji zadań,
- podnosi świadomości własnych nawyków i postaw wpływających na efektywność.
Metody pracy:
- burza mózgów,
- praca indywidualna,
- praca w grupie.
Środki dydaktyczne:
- tablica lub flipchart z narzędziem do zapisywania,
- „Kwestionariusz Złodzieje czasu” (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- koperty (liczba zależna od liczby wybranych w ćw. 3. „złodziei czasu”),
- kartki A4 (liczba jw.), długopisy,
- „Złodzieje czasu – plan działania” (dla każdego ucznia) [1].
Przewidywany czas realizacji: 60 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej