Przykładowe programy realizacji doradztwa zawodowego w szkole podstawowej.
Ankieta: Preferowane metody i formy zajęć doradztwa zawodowego
Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów na temat ich preferencji dotyczących metod i form zajęć doradztwa zawodowego pozwala na dostosowanie zajęć do potrzeb uczniów. Ankieta pozwala na zebranie bezpośrednich opinii uczniów, co umożliwia lepsze dopasowanie metod i form pracy do ich oczekiwań i zainteresowań. To z kolei zwiększa zaangażowanie i motywację do uczestnictwa w zajęciach. Dzięki zrozumieniu, które metody są najbardziej efektywne z punktu widzenia uczniów, doradcy zawodowi mogą skupić się na tych formach pracy, które przynoszą najlepsze rezultaty. Efektywność zajęć jest kluczowa dla ich skuteczności w planowaniu kariery uczniów. Ankieta może ujawnić nowe, nietypowe pomysły i metody pracy, które uczniowie chcieliby wypróbować. To otwiera drzwi do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań i podejść w doradztwie zawodowym. Nie bez znaczenia jest to, że pytanie uczniów o zdanie pokazuje, że ich opinia jest ważna i brana pod uwagę. To buduje zaufanie i pozytywną relację między doradcą a uczniami.
Ankieta ewaluacyjna. Zajęcia doradztwa zawodowego
Przeprowadzenie przez doradcę zawodowego ankiety ewaluacyjnej wśród uczniów klasy VIII jest na zebranie cennych informacji zwrotnych dotyczących efektywności i przydatności zajęć doradztwa zawodowego. Uzyskane odpowiedzi pomogą nauczycielowi zrozumieć, które aspekty programu są najbardziej pomocne dla uczniów, a które wymagają modyfikacji lub uzupełnienia. Poznanie opinii uczniów umożliwia lepsze dostosowanie treści i metod pracy do potrzeb oraz zainteresowań młodzieży w przyszłości. Ponadto, ankieta pozwala na identyfikację obszarów, w których uczniowie potrzebują dodatkowego wsparcia, co może przyczynić się do lepszego przygotowania ich do wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
Program realizacji WSDZ dla branżowej szkoły I stopnia, technikum i liceum ogólnokształcącym w roku szkolnym 2023/2024
Pobierz przykładowy program realizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego dla szkół ponadpodstawowych. Dokument udostępniono w wersji edytowalnej, co umożliwi dostosowanie programu do potrzeb realizacji WSDZ w liceum ogólnokształcącym, technikum lub branżowej szkole I stopnia.
Indywidualny plan działania
Przykładowy plan działania. Załącznik do artykułu Indywidualny Plan Działania – opis i schemat pochodzącego z nr 18 magazynu.
Wzorcowy plan pracy doradcy zawodowego
Pobierz przykładowy plan pracy doradcy zawodowego w szkole podstawowej. Zawiera on o pomysł na strukturę̨ planu, jego ramy, a także przykładowe zapisy. Należy jednak pamiętać, że każda szkoła jest inna, ma swoją specyfikę̨, potrzeby oraz doświadczenia w realizowaniu doradztwa zawodowego. Podobnie doradca zawodowy. Dlatego wzór stanowi pewnego rodzaju inspirację do przygotowania planu pracy przez doradcę̨ zawodowego. »
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 72
