1. Nauczyciel wita uczniów i wprowadza w temat zajęć. Informuje uczniów, że na dzień 3 marca przypada Międzynarodowy Dzień Pisarzy i Pisarek.
2. Prowadzący zadaje uczniom pytania:
- Czy ktoś w waszym najbliższym otoczeniu jest pisarzem?
- Czy mieliście okazję poznać pisarza?
- Czy byliście kiedyś na podpisywaniu książki przez autora?
3. Nauczyciel przeprowadza miniwykład.
Dla prowadzącego: Praca pisarza polega na tworzeniu tekstów, które są oferowane do publikacji przez wydawnictwa. Pisarze muszą być zdolni do tworzenia oryginalnych treści, które są interesujące, przekonujące i trafiające do odbiorców. Śledzą aktualne trendy i tematy, jak również współpracują z wydawcami i redaktorami.
4. Nauczyciel rozdaje załącznik nr 1. Prosi uczniów o wypełnienie go według poleceń.
5. Po dziesięciu minutach nauczyciel łączy uczniów w pary. Zadaniem uczniów jest uzupełnienie kart pracy o pomysły kolegi.
6. Uczniowie pracują w dwójkach. Nauczyciel rozdaje każdej parze jeden pocięty pasek (załącznik nr 2). Zadaniem uczniów jest stworzenie krótkiego opowiadania zawierającego w sobie treść z otrzymanego paska. Wymyślony tekst ma dotyczyć doradztwa zawodowego.
7. Po zakończonej pracy wybrana osoba z dwójki odczytuje tekst.
8. Jako podsumowanie nauczyciel zadaje uczniom pytania:
- Czy trudno było wcielić się wam w zawód pisarza?
- Czy ktoś z was chciałby wykonywać zawód pisarza?
- Co najbardziej podobało się wam w zajęciach?