- WSZYSTKIE
- 2021
- 2020
- 2019
2. Uczenie się na różnych frontach, czyli skąd czerpiemy wiedzę
Scenariusz przeznaczony jest do realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV−VI, uczeń: wskazuje na różne sposoby zdobywania wiedzy (korzystając ze znanych mu przykładów) oraz omawia swój indywidualny sposób nauki, wskazuje przedmioty, których lubi się uczyć, samodzielnie dociera do informacji i korzysta z różnych źródeł wiedzy (załącznik nr 2 do rozporządzenia MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego).
Cel ogólny: Wskazywanie różnych sposobów zdobywania wiedzy.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozumie pojęcie uczenia się i jego znaczenia w życiu,
- podaje przykłady różnych sposobów zdobywania wiedzy,wymienia korzyści wynikające ze zdobywania wiedzy.
Metody pracy:
- praca grupowa,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- tablica i kreda lub flipchart,
- pisaki w różnych kolorach,
- kartki A4 – dla każdej grupy oraz po 2 dla każdego ucznia.
Przewidywany czas: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Marzec 2020 - Nr 7
