Higiena cyfrowa. W jaki sposób uczyć jej w szkole?

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 14 lipca 2025
  Higiena cyfrowa. W jaki sposób uczyć jej w szkole?

Technologia jest dziś obecna w życiu młodzieży niemal bez przerwy. Dla wielu uczniów ekran smartfona to pierwsza rzecz, którą widzą po przebudzeniu, i ostatnia, z którą zasypiają. Internet stał się przestrzenią, w której nie tylko zdobywają informacje i kontaktują się z rówieśnikami, lecz także szukają rozrywki, wsparcia emocjonalnego i ucieczki od codziennego napięcia. Jednak gdy przeciętny nastolatek spędza w sieci już ponad pięć godzin dziennie w dni powszednie, a w weekendy nawet więcej, trudno mówić o zdrowej równowadze. W tym kontekście higiena cyfrowa przestaje być dodatkiem do edukacji, a wręcz staje się koniecznością. Warto więc zastanowić się, jak mądrze i praktycznie prowadzić ten temat na lekcjach, także doradztwa zawodowego, i zajęciach wychowawczych.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie są najnowsze wyniki badań na temat czasu korzystania z urządzeń ekranowych i uzależnienia wśród młodzieży?
  • Jak tworzyć z uczniami zasady higieny cyfrowej?
  • W jakiej formie uczyć zasad bezpiecznego używania urządzeń cyfrowych?
  • Dlaczego doradca zawodowy powinien przekazywać treści na temat dbania o higienę cyfrową, w tym uzależnienia od używania urządzeń ekranowych, kontrolowania czasu online?

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej, certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi, menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Integracja sensoryczna. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Szkoleniowiec.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 72

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 72
Dostępny w wersji elektronicznej