- WSZYSTKIE
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
Kompetencja wyróżniająca – czy ją posiadam? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- identyfikacja kompetencji wyróżniających oraz wskazanie ich znaczenia w planowaniu przyszłości edukacyjno-zawodowej.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozpoznaje i nazywa swoje kompetencje, zdolności i predyspozycje zawodowe,
- wybiera i uzasadnia jedną kompetencję wyróżniającą, która może stanowić jego atut na rynku pracy,
- łączy wybraną kompetencję z przykładowymi zawodami i potrafi wskazać jej znaczenie w planowaniu przyszłości.
Metody pracy:
- pogadanka,
- praca indywidualna,
- praca w parach.
Środki dydaktyczne:
- dostęp do urządzeń z internetem lub stanowisko z rzutnikiem (tryb demonstracyjny),
- Moja kompetencja wyróżniająca (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia,
- arkusze A4, długopisy, karteczki samoprzylepne,
- tablica, flipchart.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Wrzesień 2025 - Nr 73
