- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
5. Konstruktywna krytyka metodą kanapki. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- poznanie własnych aspiracji oraz nauka konstruktywnego dawania i przyjmowania krytyki za pomocą metody kanapki.
Cele szczegółowe:
- zachęcanie uczniów do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami, myślami i pomysłami oraz do wspólnego tworzenia kreatywnych rozwiązań,
- autoanaliza, poznanie różnych metod samooceny i identyfikacji umiejętności w oparciu o swoje odczucia, a także opinie innych osób.
Uczeń:
- nabywa umiejętność konstruktywnego dawania i przyjmowania krytyki,
- rozwija zdolność dzielenia się myślami i pomysłami, umiejętność współpracy w grupie,
- poszerza obszar własnych aspiracji, pracuje nad autoanalizą i rozwija umiejętność samooceny.
Metody pracy:
- praca indywidualna z dyskusją grupową,
- miniwykład,
- burza mózgów,
- metoda sytuacyjna.
Środki dydaktyczne:
- balon i marker – dla każdego ucznia,
- różnokolorowe kartki, markery, nożyczki, klej – dla każdej grupy,
- Konstruktywna krytyka metodą kanapki – sytuacje (załącznik nr 1).
Przewidywany czas realizacji: 60 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Styczeń 2024 - Nr 53