• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

5. Konstruktywna krytyka metodą kanapki. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 20 grudnia 2023

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:

  • poznanie własnych aspiracji oraz nauka konstruktywnego dawania i przyjmowania krytyki za pomocą metody kanapki.

Cele szczegółowe:

  • zachęcanie uczniów do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami, myślami i pomysłami oraz do wspólnego tworzenia kreatywnych rozwiązań,
  • autoanaliza, poznanie różnych metod samooceny i identyfikacji umiejętności w oparciu o swoje odczucia, a także opinie innych osób.

Uczeń:

  • nabywa umiejętność konstruktywnego dawania i przyjmowania krytyki,
  • rozwija zdolność dzielenia się myślami i pomysłami, umiejętność współpracy w grupie,
  • poszerza obszar własnych aspiracji, pracuje nad autoanalizą i rozwija umiejętność samooceny.

Metody pracy:

  • praca indywidualna z dyskusją grupową,
  • miniwykład,
  • burza mózgów,
  • metoda sytuacyjna.

Środki dydaktyczne:

  • balon i marker – dla każdego ucznia,
  • różnokolorowe kartki, markery, nożyczki, klej – dla każdej grupy,
  • Konstruktywna krytyka metodą kanapki – sytuacje (załącznik nr 1).

Przewidywany czas realizacji: 60 min.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Styczeń 2024 - Nr 53
Doradztwo zawodowe 53