Różne źródła deficytów uwagi. Jak wspierać uczniów z problemami koncentracji uwagi?
Koncentracja uwagi jest w szkole niezbędnym procesem poznawczym. Trudno przyswoić jakąkolwiek wiedzę, opanować nowe umiejętności, jeśli pojawiają się kłopoty w tym zakresie. Jednocześnie tak trudno jest zaakceptować fakt, że nie zawsze uczeń ma wpływ na poziom swojej koncentracji uwagi. Kłopoty w zakresie koncentracji uwagi mogą świadczyć o ADHD, depresji, zaburzeniach lękowych, PTSD i innych kłopotach zdrowia psychicznego. Jak zadbać o potrzeby uczniów z obniżonym poziomem koncentracji uwagi?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie mogą być źródła deficytów uwagi wśród uczniów?
- Dlaczego koncentracja uwagi jest kluczowym procesem poznawczym w edukacji?
- Co wpływa na zmniejszenie jakości koncentracji uwagi u uczniów?
- W jaki sposób zaburzenia takie jak ADHD, depresja, zaburzenia lękowe, PTSD wpływają na koncentrację uwagi?
- Jakie trudności mogą wskazywać na deficyty uwagi u uczniów?
- Jaki wpływ na koncentrację uwagi mają czynniki środowiskowe?
- Jakie kroki należy podjąć, aby wspierać uczniów z problemami koncentracji uwagi?
- W jaki sposób można dostosować środowisko szkolne do potrzeb uczniów z deficytami uwagi?
- Jak wykorzystać zasoby i mocne strony ucznia do wspierania jego koncentracji uwagi?
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
koncentracja uwagiPodobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej