Różne źródła deficytów uwagi. Jak wspierać uczniów z problemami koncentracji uwagi?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 14 listopada 2024
5b518fa45e946b446ca1b58a39a884cb1deabe60-xlarge

Koncentracja uwagi jest w szkole niezbędnym procesem poznawczym. Trudno przyswoić jakąkolwiek wiedzę, opanować nowe umiejętności, jeśli pojawiają się kłopoty w tym zakresie. Jednocześnie tak trudno jest zaakceptować fakt, że nie zawsze uczeń ma wpływ na poziom swojej koncentracji uwagi. Kłopoty w zakresie koncentracji uwagi mogą świadczyć o ADHD, depresji, zaburzeniach lękowych, PTSD i innych kłopotach zdrowia psychicznego. Jak zadbać o potrzeby uczniów z obniżonym poziomem koncentracji uwagi?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie mogą być źródła deficytów uwagi wśród uczniów?
  • Dlaczego koncentracja uwagi jest kluczowym procesem poznawczym w edukacji?
  • Co wpływa na zmniejszenie jakości koncentracji uwagi u uczniów?
  • W jaki sposób zaburzenia takie jak ADHD, depresja, zaburzenia lękowe, PTSD wpływają na koncentrację uwagi?
  • Jakie trudności mogą wskazywać na deficyty uwagi u uczniów?
  • Jaki wpływ na koncentrację uwagi mają czynniki środowiskowe?
  • Jakie kroki należy podjąć, aby wspierać uczniów z problemami koncentracji uwagi?
  • W jaki sposób można dostosować środowisko szkolne do potrzeb uczniów z deficytami uwagi?
  • Jak wykorzystać zasoby i mocne strony ucznia do wspierania jego koncentracji uwagi?

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Słowa kluczowe:
koncentracja uwagi

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej