Jak wspierać uczniów w rozwijaniu talentów i nie wywierać presji?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 12 września 2024
AdobeStock_335020788

Szkoła, to miejsce, w którym uczniowie poznają samych siebie. Odkrywają swoje mocne strony, konfrontują się z ograniczeniami i próbują sprostać nowym wyzwaniom. Już na samym początku szkolnej drogi nauczyciele dostrzegają u swoich uczniów konkretne zasoby. Wspieranie rozwoju potencjału to ogromnie ważne nauczycielskie zadanie. Pułapką może być jednak postrzeganie ucznia przez pryzmat jego talentu. Wtedy pojawia się ryzyko nadmiernej presji, która potrafi unicestwić największą pasję. Jak tego uniknąć? Dowiedz się, jak wspierać uczniów w rozwijaniu talentów w sposób, który nie wiąże się z nakładaniem presji.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak unikać wywierania presji podczas wspierania talentów uczniów?
  • Dlaczego nie każda pasja powinna być rozwijana na siłę?
  • W jaki sposób rozpoznać, kiedy zachęcanie do rozwoju staje się presją?
  • Czy Twoje dziecko ma wystarczająco dużo czasu na swobodne eksperymentowanie?
  • Jakie konsekwencje może mieć nadmierna presja na rozwój talentów u dzieci?
  • Kiedy wsparcie nauczyciela może zmienić się w obciążenie dla ucznia?
  • Czy talent zawsze powinien decydować o drodze rozwoju dziecka?
  • Jak prowadzić otwarty dialog z dzieckiem o jego pasjach i zainteresowaniach?
  • Dlaczego warto widzieć ucznia w całości, a nie tylko przez pryzmat jego talentu?
  • Co zrobić, aby rozwój talentu był dla dziecka źródłem radości, a nie stresu?

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej