• Doradztwo szkolneDoradztwo szkolne
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Szkoły podstawowe
  • Szkoły
    ponadpodstawowe
  • Wideo
  • Wydania
  • Dyżur Eksperta
  • Vademecum
    Nauczyciela

stereotypie ruchowe

Stereotypy a wybory edukacyjno-zawodowe młodych ludzi – uwarunkowania teoretyczne i społeczne

Proces podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych jest jednym z najważniejszych etapów rozwoju młodego człowieka. Wybór ten wynika nie tylko z indywidualnych zainteresowań i predyspozycji, ale również z wpływu środowiska. W tym kontekście znaczącą rolę odgrywają stereotypy, czyli utrwalone w świadomości człowieka systemy uproszczonych poglądów odnoszących się do różnych spraw, rzeczy, osób, grup społecznych oraz instytucji1. Zawężając tę definicję do życia zawodowego, uogólnione i często nieprawdziwe przekonania na temat różnych zawodów, przypisujące im określone cechy, umiejętności lub grupy społeczne to stereotypy zawodowe.

  • Katarzyna Kielisiak
  • 26 listopada 2025 r.
  • Nr 76 - Grudzień 2025
4264
  • Oferta
  • O magazynie
  • Redakcja
  • Nasi eksperci
  • Następne wydanie
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Portal Oświatowy
E-pedagogika

Lista wydań

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 76

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 76

Sprawdź »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 75

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 75

Sprawdź »

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wiedza i Praktyka

facebook WiP/WiedzaiPraktyka

LinkedIn WiP/wip

Wiedza i Praktyka logo