Networking – kiedy i w jaki sposób zacząć budować sieć kontaktów zawodowych
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych, uczeń: określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Cel główny:
- uczeń poznaje znaczenie networkingu w rozwoju zawodowym.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie, jakie korzyści wynikają z budowania sieci kontaktów zawodowych,
- uczy się, jak efektywnie rozwijać relacje zawodowe,
- rozwija umiejętności komunikacyjne oraz aktywnego uczestnictwa w rozmowach zawodowych.
Metody pracy:
- burza mózgów,
- dyskusja,
- praca w parach,
- rozmowa kierowana,
- metoda symulacji,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- tablica/flipchart i pisaki,
- kartki A4,
- monitor (tablica) multimedialny lub ekran i rzutnik,
- „Lider networkingu odcinek 5. Porady i tipy” – film [1],
- „Lider networkingu odcinek 4. Mój pierwszy networking” – film [2],
- „Korzyści płynące z networkingu – case study” (załącznik nr 1) – dla każdej pary.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej