Networking – kiedy i w jaki sposób zacząć budować sieć kontaktów zawodowych

Katarzyna Kielisiak

Autor: Katarzyna Kielisiak

Dodano: 14 października 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych, uczeń: określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Cel główny:

  • uczeń poznaje znaczenie networkingu w rozwoju zawodowym.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • rozumie, jakie korzyści wynikają z budowania sieci kontaktów zawodowych,
  • uczy się, jak efektywnie rozwijać relacje zawodowe,
  • rozwija umiejętności komunikacyjne oraz aktywnego uczestnictwa w rozmowach zawodowych.

Metody pracy:

  • burza mózgów,
  • dyskusja,
  • praca w parach,
  • rozmowa kierowana,
  • metoda symulacji,
  • praca indywidualna.

Środki dydaktyczne:

  • tablica/flipchart i pisaki,
  • kartki A4,
  • monitor (tablica) multimedialny lub ekran i rzutnik,
  • „Lider networkingu odcinek 5. Porady i tipy” – film [1],
  • „Lider networkingu odcinek 4. Mój pierwszy networking” – film [2],
  • „Korzyści płynące z networkingu – case study” (załącznik nr 1) – dla każdej pary.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Kielisiak

Autor: Katarzyna Kielisiak

Doradca zawodowy i coach kariery, trener zmiany, certyfikowany projektant kariery metodologii „CareerDesign”. Absolwentka programu rozwoju i treningu kompetencji „Master Class Doradcy Kariery – Trening Budowania Mocy”. Specjalista Obrazkowego Testu Zawodów BBT (tzw. Test Achtnicha), projekcyjnej metody wyjaśniania skłonności zawodowych. Absolwentka UJ na Wydziale Historycznym.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej