Uczenie się przez doświadczenie, czyli cykl Kolba w szkole. Dlaczego każdy uczeń powinien stosować koncepcję Kolba?

Autor: Michał Okrasa

Dodano: 26 września 2022
  Uczenie się przez doświadczenie, czyli cykl Kolba w szkole. Dlaczego każdy uczeń powinien stosować koncepcję Kolba?

Nikt z nas nie jest w stanie przewidzieć przyszłości. Przekonujemy si tym właściwie każdego dnia. Zdarzenia, których nie sposób przewidzieć, skłaniają do wysunięcia tezy, że jedną z najważniejszych kompetencji przyszłości będzie ciągłe uczenie się tego, czego nawet nie przewidywaliśmy. To właśnie uczenie się nieprzewidzianego będzie stanowiło potrzebę człowieka, znajdzie się w zbiorze jego zainteresowań. Jak uczyć się tego, czego nie da się przewidzieć? Przez doświadczenie. Model uczenia się przez doświadczenie, znany współcześnie jako cykl Kolba. Pokazuje on, że nauka to proces realizowany w następujących po sobie krokach: doświadczenie – refleksja – wiedza – praktyka. Cykl Kolba może stosować każdy nauczyciel, nie tylko doświadczony trener. Sprawdź, jak zmodyfikować proces uczenia, aby był bardziej efektywny.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Na czym polega cykl Kolba? Na jakich zasadach się opiera?
  • Dlaczego uczenie się przez doświadczenie dobrze sprawdza się w szkole?
  • Jak w praktyczny sposób wykorzystać cykl uczenia się Kolba na lekcjach?
  • Jakie korzyści daje sięgnięcie po metodę Davida Kolba na zajęciach edukacyjnych w szkole?

Pozostało jeszcze 78% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Autor: Michał Okrasa

Doradca zawodowy i antropolog kultury – absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. Certyfikowany coach (International Coach Community), moderator metody Design Thinking, Trener Biznesu - absolwent Akademii SET. Szesnastoletnie doświadczenie w projektowaniu i prowadzeniu warsztatów i szkoleń oraz pracą "jeden na jeden". Najchętniej pracujący w obszarach umiejętności psychospołecznych, live coachingu, tematów work-life balance oraz przygotowania osób do wejścia na rynek pracy. Skupiony zarówno na osiąganiu celu jak również na drodze, która do niego prowadzi. Strategie dochodzenia do celu, podróż bohatera i technika Kaizen to ulubione techniki pracy z klientem. W życiu prywatnym i zawodowym charakteryzuje się uważnością i dbałością o relacje międzyludzkie.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57
Dostępny w wersji elektronicznej