- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
Inteligencja emocjonalna – w jaki sposób i dlaczego warto ją rozwijać? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- przygotowanie uczniów do określenia aspiracji i potrzeb w zakresie własnego rozwoju i sposobów ich realizacji.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi rozróżniać i nazywać emocje,
- potrafi przypisać własne emocje do konkretnych grup uczuć,
- potrafi wskazać funkcje poznawcze emocji,
- zna korzyści płynące z wysoko rozwiniętej inteligencji emocjonalnej,
- rozwija umiejętność pracy w grupie i komunikację interpersonalną.
Metody pracy:
- burza mózgów,
- miniwykład,
- dyskusja,
- praca grupowa,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- Inteligencja emocjonalna (załącznik nr 1) – dla każdej grupy,
- Wskaźniki mojej inteligencji emocjonalnej (załącznik nr 2) – dla każdego ucznia,
- pisaki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Lipiec 2024 - Nr 59