Uczeń z chorobą afektywną dwubiegunową (CHAD). Jak udzielać wsparcia i reagować na zmiany w funkcjonowaniu?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 29 sierpnia 2024
Uczeń z chorobą afektywną dwubiegunową (CHAD). Jak udzielać wsparcia i reagować na zmiany w funkcjonowaniu?

Bywa nieznośny, cały czas mówi, nigdy się nie męczy, ma poczucie, że jest królem tego miejsca, a innym razem wpada w dół, staje się smutny, apatyczny. Trudno nadążyć za jego nastrojami. Podobny opis można usłyszeć w przypadku przeciętnego nastolatka. Labilność emocjonalna to cecha charakterystyczna dla okresu dorastania. Czasem nasilenie objawów znacznie wykracza poza normę dla dojrzewania i okazuje się, że zmienność samopoczucia to objaw CHAD – choroby afektywnej dwubiegunowej. Jak wesprzeć uczniów z rozpoznaniem CHAD?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest choroba afektywna dwubiegunowa i jakie są jej objawy?
  • Czy dzieci i młodzież mogą zmagać się z chorobą afektywną dwubiegunową (CHAD)?
  • Jak choroba afektywna dwubiegunowa wpływa na funkcjonowanie ucznia w szkole?
  • Jakie jest ryzyko odrzucenia uczniów z chorobą afektywną dwubiegunową przez rówieśników?
  • Jak w szkole można wspierać uczniów z objawami choroby afektywnej dwubiegunowej?
  • Co zrobić, gdy uczeń przejawia symptomy CHAD?
  • Na co zwracać uwagę w pracy z uczniami zmagającymi się z chorobą afektywną dwubiegunową?
  • Jakie działania są zalecane w leczeniu i wsparciu uczniów z CHAD?

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 61

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 61
Dostępny w wersji elektronicznej