Metody team building w klasie i szkole. Współpraca, integracja grupy, prawidłowy przebieg procesu grupowego w zespole

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 12 grudnia 2024
 Metody team building w klasie i szkole. Współpraca, integracja grupy, prawidłowy przebieg procesu grupowego w zespole

Funkcjonowanie w grupie rówieśniczej to niezbędny warunek rozwoju każdego dziecka. W okresie nastoletnim naturalne jest odwrócenie uwagi od rodziny w stronę rówieśników i różne działania na rzecz uniezależnienia od dorosłych. Budowanie relacji z innymi nastolatkami, umiejętność efektywnej komunikacji, współpracy, rozwiązywania konfliktów to nieocenione zasoby interpersonalne. Praca na rzecz ich rozwoju jest podstawą dalszych sukcesów – życiowych i zawodowych. Dlatego warto wspierać rozwój grupy, jej integrację i procesy, jakie w niej zachodzą. Skorzystają na tym jej członkowie. 

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest team building i jak wpływa na współpracę uczniów w grupie?
  • Jak team building może pomóc w rozwiązaniu konfliktów w grupie?
  • Jakie metody team building w klasie będą pozytywnie wpływały na integrację uczniów?
  • Jakie zasady skutecznego team buildingu warto wdrożyć podczas pracy z grupą uczniów?
  • Jakie zabawy i projekty grupowe najlepiej wspierają integrację i współpracę w klasie?
  • Dlaczego regularne działania team buildingowe pomagają utrzymać pozytywną  dynamikę w zespole?
  • Jak zapewnić bezpieczeństwo emocjonalne i fizyczne podczas zajęć team buildingowych w szkole?

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 65

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 65
Dostępny w wersji elektronicznej