Jak rozpoznawać potrzeby uczniów i jak na nie reagować?

Danuta Pyrdoł

Autor: Danuta Pyrdoł

Dodano: 27 czerwca 2024
  Jak rozpoznawać potrzeby uczniów i jak na nie reagować?

Jeżeli wiedza i umiejętności są bramą do satysfakcjonującego życia, to emocje są do tej bramy kluczem. Jakie jest znaczenie potrzeb i emocji w procesie uczenia się i socjalizacji? O tym oraz o roli nauczyciela w rozpoznawaniu potrzeb ucznia przeczytasz w artykule.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie jest znaczenie potrzeb i emocji w procesie uczenia się i socjalizacji?
  • Jakie wyzwania emocjonalne mogą wpływać na codzienne funkcjonowanie uczniów w szkole?
  • Jak rozpoznawać sygnały, że uczeń zmaga się z emocjonalnymi trudnościami?
  • Jak nauczyciele mogą efektywnie wspierać uczniów, którzy zmagają się z problemami emocjonalnymi?
  • Dlaczego regularny kontakt i aktywne słuchanie ucznia są ważne?
  • Jakie korzyści wynikają z wymiany informacji między nauczycielami a pedagogami szkolnymi?
  • Czym jest system ISBAR i jak może pomóc w dokumentowaniu sytuacji uczniów?
  • Jak sporządzać notatki według systemu ISBAR, aby lepiej zrozumieć i wspierać uczniów?

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Danuta Pyrdoł

Autor: Danuta Pyrdoł

Pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel przedsiębiorczości, doradca zawodowy. Lider zmian MEN w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciel dyplomowany z ponad 20-letnim stażem pracy z dziećmi mającymi problemy w uczeniu się oraz z doświadczeniem w aktywizacji zawodowej dorosłych i w pracy z uczniami dwujęzycznymi. Autorka projektów edukacyjnych i materiałów dla nauczycieli z zakresu metod aktywizujących, Problem Based Learning, praw człowieka, antydyskryminacji.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 61

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 61
Dostępny w wersji elektronicznej