• Doradztwo szkolneDoradztwo szkolne
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Szkoły podstawowe
  • Szkoły
    ponadpodstawowe
  • Wideo
  • Wydania
  • Dyżur Eksperta
  • Vademecum
    Nauczyciela

zawody z przyszłością

Storytelling w edukacji i doradztwie zawodowym – jak wykorzystywać historie do kształtowania przyszłości uczniów

Storytelling w edukacji i doradztwie zawodowym – jak wykorzystywać historie do kształtowania przyszłości uczniów

Storytelling to sztuka tworzenia narracji i opowiadania historii w taki sposób, by przekazywać ważne treści, angażować odbiorców i budzić w nich emocje. Brzmi prosto, ale działa głęboko. Choć storytelling kojarzy się głównie z literaturą, filmem czy marketingiem, coraz częściej bywa świadomie wykorzystywana w szkole. Świetnie sprawdza się w doradztwie zawodowym, szczególnie w klasach VII–VIII, gdy uczniowie zaczynają nazywać swoje talenty, wartości i marzenia oraz kształtują się ich przekonania na temat preferowanego kształtu własnej ścieżki kariery. Nauczyciel, który sięga po opowieści, zyskuje narzędzie do przekazywania ważnych informacji, wyjaśniania złożoności wyborów i – co najważniejsze – do budowania relacji z uczniami.

  • Anna Sikorska
  • 28 października 2025 r.
  • Nr 75 - Listopad 2025
4244
  • Oferta
  • O magazynie
  • Redakcja
  • Nasi eksperci
  • Następne wydanie
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Portal Oświatowy
E-pedagogika

Lista wydań

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 75

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 75

Sprawdź »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 74

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 74

Sprawdź »

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wiedza i Praktyka

facebook WiP/WiedzaiPraktyka

LinkedIn WiP/wip

Wiedza i Praktyka logo