Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych, uczeń: ustala swoje cele, zadania i działania w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 5 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć
Szkoły ponadpodstawowe
Cel główny:
- uświadomienie uczniom znaczenia planowania kariery i wyboru ścieżki zawodowej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi wyznaczać swoje cele,
- poznaje elementy skutecznego planowania kariery i podejmowania decyzji,
- potrafi opracować plan działań według metody SMART.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja,
- burza mózgów,
- praca w grupach,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- film pt. "JAK OSIĄGNĄĆ CEL? – 8 skutecznych wskazówek na to, jak wyznaczać cele” [1],
- „Karta SMART: Ustalam cele. Planuję swoją ścieżkę edukacyjno-zawodową” (załącznik 1 – dla każdego ucznia),
- „Plac budowy – zdjęcia” (załącznik nr 2 – dla każdej grupy).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.