Burza mózgów to jedno z tych narzędzi, które na stałe wpisało się w praktykę pracy z grupą, zarówno w edukacji, jak i poza nią. Kojarzy się głównie z głośną wymianą pomysłów, ale tak naprawdę może przybierać wiele różnych form – od dynamicznych, ustnych dyskusji, po ciche, uporządkowane metody pisemne. Każda z nich może być skuteczna, jeśli tylko zostanie odpowiednio dopasowana do rodzaju grupy i celu zajęć. Znajomość tych technik może znacząco ułatwić pracę nauczycielom doradcom zawodowym, a jednocześnie uatrakcyjnić zajęcia dla uczniów. Która z tych form sprawdzi się najlepiej na lekcji doradztwa zawodowego?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie są najciekawsze formy burzy mózgów – ustne i pisemne – do wykorzystania w pracy z uczniami?
- Które techniki burzy mózgów najlepiej sprawdzają się w doradztwie zawodowym?
- Czym różni się klasyczna burza mózgów od cichego brainwritingu i metody karuzelowej?
- Jak dobrać odpowiednią formę burzy mózgów do typu grupy i celu zajęć?
- Dlaczego warto znać więcej niż jedną metodę burzy mózgów w edukacji?