- Nauczyciel wita uczniów oraz informuje ich, że zajęcia będą poświęcone obchodom pewnego dnia. Jaki to dzień, uczniowie dowiedzą się po rozwiązaniu rebusu. Prowadzący łączy uczniów w pary i rozdaje załącznik nr 1 – jeden na parę. Po rozwiązaniu rebusu chętny uczeń przedstawia na głos, jakiemu zawodowi będą poświęcone zajęcia. Następnie nauczyciel informuje, że 14 maja obchodzony jest Dzień Farmaceuty.
- Nauczyciel zadaje uczniom pytania:
- Kto z was wie, kim jest farmaceuta?
- Na czym polega jego praca?
- Gdzie może pracować farmaceuta?
3. Prowadzący przekazuje załącznik nr 2. Prosi, aby uczniowie wspólnie wypisali zadania farmaceuty w oparciu o przedstawione sytuacje. Po zakończonej pracy chętni uczniowie udzielają odpowiedzi na forum.
4. Nauczyciel informuje uczniów, że farmaceuta może pracować w aptece, firmie farmaceutycznej, instytutach naukowych, laboratoriach itp. Ze względu na miejsce pracy farmaceuty, do jego głównych zadań należy m.in.: sporządzanie produktów leczniczych według recepty, sprzedawanie leków, doradzanie klientom, sprawdzanie stanu leków oraz ich dat ważności, współudział w badaniach nad lekiem.
Na zakończenie zajęć nauczyciel rzuca do jednego z uczniów małą piłeczkę. Zadaniem tego ucznia jest powiedzenie, czego o zawodzie farmaceuty dowiedział się na zajęciach. Następnie uczeń podaje piłeczkę do innego wybranego ucznia, który odpowiada na to same pytanie, aż do wyczerpania informacji o zawodzie farmaceuty.