Fundamentalnym celem doradztwa zawodowego w szkole jest wsparcie uczniów w świadomym i trafnym wyborze przyszłości edukacyjnej i zawodowej. To trudne zadanie, a jest ono jeszcze większym wyzwaniem, gdy wsparciem doradczym otacza się osobę z dysfunkcjami. Doradztwo zawodowe dla uczniów z niepełnosprawnością w sposób szczególny powinno opierać się na otwartości, zaufaniu i poufności oraz zapewniać uczniowi poczucie bezpieczeństwa.
Z artykułu dowiesz się:
- Jaką rolę odgrywa doradca zawodowy w budowaniu proaktywnej postawy uczniów względem rynku pracy?
- Jakie zadania stoją przed doradcą zawodowym w związku z pracą z uczniem z niepełnosprawnością?
- Jak dysfunkcje zdrowotne uczniów mogą ograniczać ich wybory zawodowe?
- Jak pracować z uczniem z niepełnosprawnością w zakresie szkolnego doradztwa zawodowego?
- Z jakiej literatury warto skorzystać, by poszerzyć swoją wiedzę o wsparciu uczniów z niepełnosprawnością w procesie doradczym?