Posiadanie profili, tworzenie i publikowanie treści online mają znacznie szerszy wymiar niż interakcja z użytkownikami i uzyskanie polubień. Wszystko, co umieszczamy w sieci może tam pozostać na wiele lat i stać się częścią naszej historii. Historia ta będzie dostępna dla wielu ludzi, którzy być może będą decydować o karierze, czy innych ważnych aspektach przyszłości obecnych uczniów. Uczniowie są aktywni na portalach społecznościowych, znajdują się tam przecież chaty i grupy klasowe. Warto podejmować rozmowy na temat tej aktywności i wykorzystać dyskusje uczniów do promowania zasad bezpiecznego korzystania z portali społecznościowych oraz kształtowania kompetencji cyfrowych, w tym zarządzania swoim wizerunkiem, reputacją oraz dbania o prywatność.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Dlaczego warto dyskutować z uczniami na temat treści, które publikują w sieci?
- Jak budowany przez młodzież wizerunek w sieci może rzutować na przyszłość?
- Co publikować w sieci, by promować pozytywną reputację online?
- Jakie działania mogą podjąć nauczyciele, aby przekazać uczniom, jak chronić swoją prywatność w internecie?
- Jakie konsekwencje może nieść za sobą niekontrolowane rozprzestrzenianie się materiałów w internecie?