• Doradztwo szkolneDoradztwo szkolne
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Szkoły podstawowe
  • Szkoły
    ponadpodstawowe
  • Wideo
  • Wydania
  • Dyżur Eksperta
  • Vademecum
    Nauczyciela

slut-shaming

  Czym jest „slut-shaming” i jak rozpoznać, że pojawił się w szkole?

Czym jest „slut-shaming” i jak rozpoznać, że pojawił się w szkole?

„Szmata”, „łatwa”, „puszcza się” – takie określenia pojawiają się w szkolnych korytarzach, komentarzach w mediach społecznościowych i szeptanych rozmowach uczniów. Szkalowanie seksualności, znane jako slut-shaming, to realna forma przemocy, która dotyka głównie dziewczęta, choć nie tylko. Uderza w godność, poczucie własnej wartości i bezpieczeństwo. Szkoła nie może pozostawać bierna wobec tego zjawiska. Trzeba wiedzieć, jak je rozpoznać, jak reagować i jak mu zapobiegać, zanim wyrządzi realne szkody.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czym jest slut-shaming i jak wygląda w szkolnej rzeczywistości?
  • Po czym poznać, że uczennica lub uczeń jest obiektem szkalowania seksualności?
  • Jak szkoła powinna reagować na ujawnione przypadki slut-shamingu?
  • Jak przeciwdziałać szkalowaniu seksualności, zanim pojawi się w klasie?
  • Jak nauczyciele mogą nieświadomie utrwalać stereotypy i przemoc symboliczną – i jak tego unikać?
  • 4 grudnia 2025 r.
  • Vademecum Nauczyciela
4269
  • Oferta
  • O magazynie
  • Redakcja
  • Nasi eksperci
  • Następne wydanie
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Portal Oświatowy
E-pedagogika

Lista wydań

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 76

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 76

Sprawdź »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 75

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 75

Sprawdź »

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wiedza i Praktyka

facebook WiP/WiedzaiPraktyka

LinkedIn WiP/wip

Wiedza i Praktyka logo