Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe); załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe).
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie znaczenie pojęcia „mocne strony”,
- buduje pewność siebie i pozytywny obraz własnej osoby,
- identyfikuje swoje mocne strony i umiejętności,
- doskonali umiejętność myślenia i mówienia o sobie w superlatywach.
Metody pracy:
- praca zespołowa,
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- flipchart i pisaki,
- kartki A4,
- Wyraź siebie w superlatywach (załącznik nr 1).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.