Skorzystaj z dodatkowych scenariuszy i kart pracy. Są to materiały niepublikowane na łamach czasopisma Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej.
Motywacja w doradztwie zawodowym – przykłady zajęć grupowych
Motywacja napędza do działania. Aktywizuje, ukierunkowuje na osiągnięcie wyznaczonego celu. Na zajęciach grupowych z doradztwa zawodowego warto przeprowadzać ćwiczenia, które będą motorem do podejmowania współpracy między uczniami. Zachęcam do zapoznania się z naszą propozycją zajęć. Pomagają one zaangażować uczniów jednocześnie pobudzając ich motywację do refleksji nad dalszą ścieżką edukacyjno-zawodową. »
Gra edukacyjna dla dzieci – dopasuj przedmioty do zawodów
Zestaw kart do gry Dopasuj przedmioty do zawodu. Zadanie dziecka polega na odpowiednim dopasowaniu przedmiotów do zawody. Karty można wykorzystać w dowolny sposób – dzieci mogą pracować na atrybutach tylko dwóch zawodów lub wszystkich zawodów. Grę można wykorzystać podczas realizacji treści doradztwa zawodowego w przedszkolu oraz klasach I-III szkoły podstawowej. Materiał pozwala na zrealizowanie treści: »
2. Kartka z kalendarza naszej klasy. Karta pracy dla uczniów klas I-III
Cel główny: planowanie swoich działań ze wskazaniem zadań potrzebnych, by je zrealizować.Cele szczegółowe:Uczeń: porządkuje działania wykonywane w różnych porach dnia, określa zadania do zrobienia w danym tygodniu, wymienia niektóre korzyści z planowania w codziennym życiu. Metody pracy: rozmowa kierowana, praca w parach, dobieranka, praca w grupach, dyskusja. Środki dydaktyczne: Co? Kiedy? (załącznik nr 1 – po jednym dla każdej pary, do wycięcia), nożyczki, tablica flipchart z markerami (w tym jeden w kolorze czerwonym), Kartka z kalendarza naszej klasy (załącznik nr 2 – 5 sztuk), przybory do pisania. Przewidywany czas realizacji: 45 min. Karta przeznaczona jest do pracy w parach i grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III, uczeń: planuje swoje działania lub działania grupy, wskazując na podstawowe czynności i zadania niezbędne do realizacji celu, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). »
Na drodze do sukcesu… Gra planszowa
Gra planszowa przeznaczona dla uczniów. Zasady są proste, uczestnicy rozgrywki poruszają się po planszy odpowiadając na kolejne pytania. Zestaw zawiera instrukcję, pytania oraz planszę do wydruku. Do przeprowadzenia gry potrzebne będą również pionki oraz kostka. »
Zagrajmy w zawody – gra planszowa na zajęcia doradztwa zawodowego
Gry i zabawy z doradztwa zawodowego to doskonały sposób na pobudzanie wyobraźni uczniów przy jednoczesnym skłonieniu ich do refleksji nad dalszą drogą edukacyjno-zawodową. Proponowaną grę można wykorzystać na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach VII-VII, ale doskonale sprawdzi się ona również w świetlicy szkolnej. Zadanie nie ogranicza się do rzucania kostką, bo prawdziwa zabawa zaczyna się dopiero, kiedy ruszą pionki. Pytania i odpowiedzi oraz kalambury to świetny sposób na naukę i kreatywną zabawę. »
Zawodowe koło. Propozycja ćwiczeń dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej
Propozycja ćwiczenia sprawdzającego wiedzę uczniów klas VI-VIII. Rozgrywka polega na losowaniu obszarów dotyczących wiadomości z zakresu doradztwa zawodowego i udzielania odpowiedzi na pytania. W czasie zabawy uczniowie mogą zweryfikować swoją wiedzę, doradca zawodowy otrzymuje natomiast informację zwrotną, nad czym powinien jeszcze pracować z dziećmi. »
Gry zawodowe. Zestaw trzech gier wspierających doradztwo zawodowe w szkole podstawowej
Gry zawodowe to zestaw trzech gier wykorzystujących dołączone karty. Gry można przeprowadzać w czasie zajęć z zakresu doradztwa zawodowego, zajęć świetlicowych oraz na zajęciach z wychowawcą. Do zestawu dołączono karty – gotowe do wydrukowania i wycięcia. »
8. To samo, a jednak inaczej – informatyk czy programista? Cz. 1
Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas VII-VIII. Cel główny: analizowanie różnic między wybranymi zawodami kształcenia branżowego z branży teleinformatycznej. Cele szczegółowe: poznanie zawodu informatyka, poznanie zawodu programisty, rozpoznawanie różnic pomiędzy informatykiem a programistą. Metody pracy: praca indywidualna, praca w grupie, prezentacja na forum (również w nauczaniu zdalnym). Środki dydaktyczne: komputer, tablet lub telefon z przeglądarką internetową z dostępem do Internetu – dla każdego ucznia, link do strony internetowej Informatora o zawodach szkolnictwa branżowego: https://www.ore.edu.pl/wp-content/uploads/2021/01/informator-o-zawodach-szkolnictwa-branzowego.pdf Co ja tam wiem (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia), Wspólne i osobne (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia, uwaga: preferowany wydruk dwustronny), Wspólne i osobne – wzorzec dla nauczyciela (załącznik nr 3 – dla nauczyciela). Przewidywany czas realizacji: 45 min. »
Relaks i czas wolny. Scenariusz zajęć na temat skutecznego wypoczynku
Materiały do wykorzystania w klasach IV−VI. Uczeń powinien rozumieć znaczenie odpoczynku (w tym snu) i aktywności ruchowej w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Zajęcia wychowawcze na ten temat pozwolą zrozumieć uczniom, że zarówno nadmiar zajęć, jak i nuda, brak aktywności po lekcjach nie wpływają korzystnie na ich zdrowie. Lekcja ma wyrobić w uczniach nawyk planowania odpoczynku i aktywność. »
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- »
- ostatnia »